Hei-hei kõik trendikad!

Kätte on jõudnud aastaaeg, kus igasugused haigused levivad palju rohkem ning päikest on ka üha vähem, mis muudab paljude inimeste immuunsussüsteemi nõrgemaks. Usun, et on õige aeg üks selle teemaline postitus teha.

Oi kui kaua ma olen selle postituse kirjutamise alustamist vältinud, sest ma tean, et see tuleb pikk ja sisukas ning selliste postituste tegemine võtab mul alati nii kaua aega, sest ma kahjuks pole seda tüüpi inimene kellel tekst ja mõte, mida öelda tahan, lihtsalt voolab näpudest välja. Ma vahepeal isegi mõtlesin, et teen selle video variandina, kuid hetkel siiski mitte, aga eks näis, kui teile meeldib see postitus, siis võib-olla tuleb sellest ka kunagi video. Aga seadke end mõnusalt sisse, võtke näiteks tee ja küpsis kõrvale ning saage teada minu nippe ja soovitusi, kuidas ma oma tervist hoian.

Igatahes lähme nüüd teema juurde – sügis ja talv on ühed toredad aastaajad. Neil mõlemal on oma ilud ja lõbud, näiteks selle postituse esimene pilt(mille autoriks olen muidugi mina), kas pole mitte imeline? Või eelmisest postitusest kõik need värvid, mida sügis mulle pakkus… Või siis talvel kelgutamine ja suusatamine või sügisel seenel käimine…

Aga sellel ajal on ka üks miinus – meie tervis muutub nõrgemaks. Vähemalt minul… Aga usun, et minu lugejate seas on ka mõni, kes igal aastal septembrist märtsini vähemalt ühe korra, kui mitte rohkem, kodus haigena peab pikutama. Mina olen sellel hooajal oma esimese korra läbi teinud ning loodan väga, et see jääb ka viimaseks, sest ausalt ka MA EI TAHA HAIGE OLLA! Sain enda külmetushaigusest kuskil nädala ajaga jagu, mil mind vaevas eriti paks ja tugev nohu. Nohu suhtes on see nädal aega väga suur “võit”, sest tavaliselt olen selle käes vaevelnud ikka nädalaid.

(Vahe mälestus seoses nohuga: mind paneb alati paksu ja rõveda nohu ajal muhelema üks seik kooliajast, kui me istusime tüdrukutega koolisööklas ning üks klassiõde oli üli ärritunud, sest ta ei tundnud üldse maitset tugeva nohu pärast, kus ta siis prahuatas kõva häälega “Issand jumal, ma võiksin sitta ka süüa, ikka maitset ei tunneks!”)

Ma kirjutasin siia ennist ka pikemalt oma haigustest, mis mul läbi elu olnud ja miks mul nõrgem tervis on ning mida ma arvan antibiootikumidest, aga kuna see tuli lõpuks üsna pikk jutuke ja pigem sellise negatiivse alatooniga, siis otsustasin, et teen sellest eraldi parooliga postituse. Parooliga sellepärast, sest see teisejärguline, see on minevik ja ma ei taha, et tulevikus mõni uus inimene leiab mind internetiavarustest üles minu haigusloo pärast 😀 . Aga kellele see siiski huvi pakub, siis saab parooli küsida Trendiruumi FB lehel sõnumite kaudu.

Aga kuidas ma siis hoian oma tervist sellel sombusel ajal:

Propex Express

IMG_1943

See on toidulisand, millesse on kokkupressitud kõiksugused looduslikud tervendajad. Selles tervise turgutajas on sees India kibelill, Siberi zen-zen, C&E-vitamiinid, tsink ja seleen, mis kõik tugevdavad organismi vastupanuvõimet. India kibelill kergendab hingamist ja Siberi zen-zen aitab tõsta organismi töövõimet. C-vitamiin aitab väsimusest üle saada(mida päikese puudus ja pimedus tekitab) ning E-vitamiin, tsink ja seleen kaitsevad rakke osküdatiivse stressi eest. Täpselt kõik need vajalikud lisa ained, millest meie tervis sellel pimedal ajal puudust võib tundma hakata. See ravim tuli meie perre läbi Luxemburgi sugulaste ning hiljem avastas ema, et ka Eestis on see müügil. Kahjuks hetkel seda seda enam ei müüda, sest sel sügisel kui ema seda ostma kavatses minna, seda enam ei olnud. Õnneks oli meil eelmisest hooajast mõningad varud alles, seega enda haigust sai sellega turgutatud. Olen seda sisse võtnud erinevalt – kas kuurina, isegi kui haige ei ole või siis kui tunnen, et hakkan haigeks jääma ja nüüd viimane kord kui ma jäin päeva pealt haigeks, võtsin korraga sisse kolm tabletti, et mu organism saaks korraga ühe tugeva boosti. Seda toodet tõi maale Loodustoode OÜ ning ma reaalselt kavatsen neile kirjutada, et nad selle maaletoomist jätkaksid, sest see tõesti toimis.

Ingveri-sidruni-mee tee

IMG_1932

Lisaks sellele, et see juba maitselt on üks mu lemmikuid teesi, on see organismile ka kohutavalt kasulik. Kui sa pole varem sellest teest kuulnud, siis sa küsid ilmselt miks see nii kasulik on? Sest see koosneb kolmest koostisosast, mida kõiki nimetatakse juba ammusest ajast imeravimiks, superviljaks jne. Selle tee KÕIGE olulisemaks komponendiks on INGVER, mis soojendab keha, võtab ära valu (eriti reumaatilise) ning tugevdab ja tervendab hingamiselundeid. Ta on hea kurguvalu, oksendamise ja iiveldamise puhul, eriti raseduse ja reisimise ajal. Ingveril on veel üks suur eelis – tal ei ole mingeid kõrvaltoimeid. Peamiselt ergutab ingver aga kogu immuunsüsteemi, vereringet ja tõhustab seedimist. Kui soovid rohkem ingveri heade omaduste kohta teada saada, siis loe SEDA. Järgmine koostisosa tees on SIDRUN – kõige olulisem aine, mida sidrunist saadake on muidu teadatuntud C-vitamiin, mida meie keha vajab nõrgenenud tervise korral eriti palju, sest see on üks aine, läbi mille head bakterid hakkavad halbade bakterite vastu võitlema. Sidrunil on veel palju häid omadusi ning et see postitus liiga pikaks ei läheks, soovitan lugeda juba valmis kirjutatud artikklit sellel teemal SIINNing lõpetuseks käib sinna tee sisse MESI – kas ma pean miskit lisama? Ma usun, et kõik on kuulnud juba lapsepõlvest saadik nii emalt kui vanaemalt, et mesi on kasulik-kasulik-kasulik ning seda ta tõesti on. AGA tees säilitab ta oma kasulikud omadused ainult alla 70 kraadises vees.

Kuidas teha seda teed:
*Võta suur tass
*Võta üks korralik ingverijuur ning riivi ära
*Lõika umbes kaks viilu sidrunit ja pigista tassi veel pisut sidrunimahla
*Kalla tassi keedetud vesi ja pane sisse riivitud inger ja sidruni lõigud
*Oota kuskil 5-7 minutit, et vesi jahtuks kuskil 70-60 kraadini
*Lisa teese 1-2 tl täit mett
*JA ONGI VALMIS, NAUDI!

Hea alternatiiv isetehtud teele on Teekanne Ginger-lemoni pakitee:

TK_Ginger_Lemon_horizontal

Tarbi D- ja C-vitamiini

d-vitamiin

Eelmistes punktides tegin juba vitamiini jutuga algust, seega nüüd jätkame ja räägime nendest veidi lähemalt. Sellel pimedal ajal tekib just nende kahe vitamiini kõige suurem puudus kehas. D-vitamiini puudus tekib päikese vähesuse tõttu ning C-vitamiini puudus marjade ja värskete toitude vähese söömise pärast. Millegi pärast on nii, et mida pimedamaks läheb, seda rasvasemaid ja raskemaid toite inimesed hakkavad eelistama. Mõlemat vitamiini vajad sa funktsioneerimiseks ja mõlema aine puudumise tõttu kõige suurem tunnus on VÄSIMUS. Eestis kasvavatest marjadest on kõige C-vitamiini rikkamad kibuvits ja mustsõstar, D-vitamiini saab lisaks päikese ultraviolettvalgusele ka rasvastest kaladest (räim, lõhe, tursk) või toidulisanditest (nt . C-vitamiin on antioksüdant, aktiveerib meie immuunsüsteemi ja suurendab põletikku tekitava aine – histamiini- lagunemist. C-vitamiin aitab kaitsta organismi viirushaigustesse nakatumise eest ja vähendab külmetumisel haiguse ägedust.

Magneesiumi jalavanni kuur

jalavann

Kui vitamiinidest oli C- ja D-vitamiinid need, mille puudus pimedal ajal on kerge tekkima, siis see sama probleem on ka mineraalide seas ja selleks on MAGNEESIUM. Sinu iga rakk kehas, eriti lihastes, sisalavad magneesiumit ning sellepärast võiks seda mineraali sildistada hädavajalikuks! Selle parimaks omandamiseks soovitatakse teha jalavanni või lausa üle keha vanni, sest magneesium imendub kehasse kõige paremini läbi naha. Magneesiumil on palju häid omadusi ning pikemalt võid lugeda jalavanni kuurist SIITkuid kõige põhilisem omadus on meie keha lõdvestumise võime selle aine pärast. Kui ma aasta algul suusareisil käisin, tegin sinna kaasa magneesiumiõli ja kuna esimestel päevadel oli pärast suusatamist lihased ikka korralikult kange, siis pihustasingi ennast üle selle õliga ning see tõesti toimis. Lihased polnud järgmine päev üldse nii valusad nagu ma kardsin. Ma isiklikult pole veel kuuri teinud, vaid teen kuskil 2-3 korda nädalas seda jalavanni, aga mul on tuttavaid, kes on teinud kuuri ja nad väga soovitavad seda kõigile.
Kas olete midagi kuulnud hõljumiskapslitest ehk floatingust? Ka Eestis on sellised kapslid olemas ja ka sealne vedelik, mis aitab sul hõljuda, koosneb suuresti magneesiumist. Floating on võimalus võtta aeg maha ja leida mõned minutid enese jaoks. Võimalus astuda korraks välismaailmast sisemaailma, avada uks heade ideede ja loovuse juurde, raputada maha võõras ja leida üles oma. Praktilisest küljest on Floating keskkond: üks kamber, milles on soolane vesi, mis Sind kannab ja milles hõljud; pimedus – kui Sa nii soovid – ja vaikus, mis puhata lasevad ja võimaldavad meelel avada uusi uksi. Ühtlane temperatuur kambris kaotab piiri vee ja õhu vahel ning laseb segamatult lõõgastuda.

Ma usun, et LÕÕGASTUMINE on inimese normaalse funksioneerimise juures üheks võtmesõnaks, seega kes on huvitatud floatingust, uuri SEDA ning kes soovib magneesiumihelbeid, osta SIIT.

Humer/Quixx merevesi

ninaspreid

Parim abivahend nohu seljatamiseks. Nina loputamine nohu ajal on üks olulisemaid ülesandeid. Kõik need ülejäänud ninaspreid teevad su nina lahti lühiajaliseks, aga nad samal ajal konkreetselt ei ravi, sest nohu parimaks raviks ongi selle puhastamine ning merevesi mõjub antibakteriaalselt.

Pese käsi ja kasuta antiseptilist kätepuhastus vahendit

Kas ma pean miskid juurde lisama? See on ju ilmselge miks! Aga millegi pärast paljud ei harrasta kätepesu ja niimoodi meie mitmed erinevad haigused levivadki. Väga hea, erinevate lõhnadega, antiseptiline kätepuhastus vahend on näiteks The Body Shopil.

kättepuhtus

Kanna sooja jopet ja saapaid

5420-700x700-s

IMG_1562oiehjf

Ma olen alati soojalt riides käinud, isegi siis kui ma olin pubekas ning ma ei hakka vist kunagi arusaama nendest 11-15.aasta vanustest plikadest, kes arvavad, et jõle lahe on käia a’la miinus kümnega õues nahktagi ja tennistega. Miks? Minu arust esiteks ei näe need soojad riided üldse nii koledad välja ning ausalt öeldes mulle just meeldib selline sossu-ära-pakitud stiil ning teiseks välimus ei ole olulisem tervisest, ausalt ka! Tean enda tutvusringkonnas üht sinna vanuseklassi jäävat tüdrukut, kes käib päeval eest lahti nahktagiga ja tennistega ringi ning õhtul neelab köhasiirupit terve pudeli alla, aga EIII, tema rajub ikka, et nii on äge (on väää??) ja läheb järgmine päev samamoodi kooli. Pliis noored, tulge maa peale tagasi ja leppige meie Eesti kliimaga! On täiesti normaalne kanda talvel lumega nt Crocsi talvesaapaid, kus sees on lambavill ja jalalaba ümber on korralik kumjas material, et niiskust läbi ei tuleks, mitte mingeid üli õhukese tallaga fuhvleid.

Väldi piimatooteid ja suhkrut haiguse ajal

piim-suhkur

Sest piim tekitab su kehase lima(nohu) ja suhkur on põletiku võimendav aine, seega kui soovid kiiremini terveks saada – väldi neid sellel ajal!

Ära tarbi alkoholi ja maga piisavalt!

IMG_9690

Vähene magamine tekitab stressi, muudab su immuunsuse nõrgemaks ja mida kõike veel – ühesõnaga see on su organismile kahjulik!
Rääkides alkoholist, siis ma olen kahe käega poolt kõikidele nendele “Joo targalt”, “Joo vähem” jne kampaaniatele. Eestlased tõesti tarbivad liiga palju ja lollilt seda (mu suhtumine alkoholisse muutus eriti Vormsil kõrtsus töötades), aga hetkel ma ei plaaninud pikalt selle kallal heietada. Tahan lisada kõikidele nendele teadatuntud faktidele, mida meile nendest kampaaniatest õpetatakse, seda et alkohol on väga põletiku tekitav, grippi-viirust-külmetushaigust esile kutsuv (eriti vein), mille pärast soovitangi praegusel aastaajal seda palju vähem tarbida. Samuti nõrgestab alkohol su und ning kehv uni nõrgestab jällegist su organismi… Ühesõnaga tekib suletud ring ja kõige parem olekski seda üldse mitte tarbida.

Kanna mütsi… ja NAERATA!

Kas teadsid, et peast väljub kõige rohkem sinu keha soojust? Olen reaalselt märganud seda, kuidas väljas olles mütsi pähe pannes, hakkab üsna kohe palju soojem.

sügisenemütsiga

Ning viimaks – naerata! Mõtle positiivselt. Meie mõttemaailmal on väga suur kontroll meie tervise üle. Igasugused negatiivsed mõtted, viha, hirm, kurnatus, kurvameelsus viib ka su organismi selleni, et ta ei viitsi täisvõimsusel töötada. Ta läheb lõpuks säästurežiimile, mil igast bakterist saab sinu jaoks potentsiaalne ohuallikas.

 

Sellised olidki minu nõuanded, kuidas praegusel ajal end tervena hoida. Kohe kindlasti pole ma ise mis teab pailaps, eriti magamise suhtes. Sellega pean veel vaeva nägema. Mitte et ma vähe magaks, vaid mul on probleeme korrapärase magama mineku ja ärkamis ajaga. 

Kui teil on mingeid nõuandeid või mõtteid sellel samal teemal, siis ootan neid kõiki alla kommentaaridesse!

 

Musid-kallid-kukerpallid
Kamilla Katarina
♥♥♥